Ministrul Educaţiei, la Bruxelles. A oferit cărţi de limba română elevilor de naţionalitate română

Ministrul Educaţiei, la Bruxelles. A oferit cărţi de limba română elevilor de naţionalitate română

Ministrul Educaţiei Naţionale, Remus Pricopie, a vizitat, luni, şcoala Athénée Royale din Bruxelles. Ministrul a participat, în prezenţa conducerii instituţiei de învăţământ, la una dintre orele de limbă română din cadrul cursurilor opţionale de limbă, cultură şi civilizaţie română, organizate de Ministerul Educaţiei Naţionale, prin Institutul Limbii Române (ILR).

La finalul orei, susţinută de un cadru didactic român, rezident în Belgia, ministrul a oferit fiecărui elev cărţi şi materiale didactice în limba română.

Şcoala Athénée Royale numără 200 de elevi, dintre care peste 10% români. Nu întâmplător, unitatea belgiană de învăţământ se află printre cele 11 şcoli în care Institutul Limbii Române a implementat, începând cu 2008, cursul de Limbă, cultură şi civilizaţie românească. Aici, există două grupe de elevi români, atât pentru învăţământ preşcolar, cât şi pentru învăţământ primar şi gimnazial. Orele sunt asigurate de un cadru didactic de orgine română. Din 2008 şi până în prezent, în Belgia, aproximativ 1.000 de copii români au beneficiat de aceste cursuri.

Curriculumul conţine ore de limbă şi literatură română, geografia României şi istoria românilor. Cursul se adresează nu doar elevilor români, ci şi celor de altă naţionalitate, iar costurile sunt suportate integral de către Ministerul Eduaţiei Naţionale, prin Institutul Limbii Române (ILR). În şcolile belgiene, conform chartelor de parteneriat pe domeniul educaţiei, se desfăşoară şi cursuri opţionale de „deschidere interculturală”, în cadrul cărora toţi elevii, fără excepţie, au acces la detalii despre particularităţile culturale ale naţiunilor lumii. România a semnat un acord similar cu Belgia pentru ca elevii belgieni şi de alte naţionalităţi să afle informaţii despre modelul cultural românesc.

Cursurile de limbă, cultură și civilizaţie românească au fost introduse, treptat, în cadrul curriculumului opţional, în mai multe state din Uniunea Europeană, începând cu 2007. Spania şi Italia au fost primele ţări în care Ministerul Educaţiei a implementat, prin ILR, aceste cursuri. Au urmat Belgia şi Olanda. Până în anul şcolar 2012-2013, numărul beneficiarilor proiectului a fost de aproximativ 10.000 de elevi, dintre care 2% îl reprezintă elevii de altă naţionalitate decât cea română.

 

Categories: Aleatorii

Write a Comment

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*