Dezvoltarea personală a copiilor noştri, o cale sigură către SUCCES

Dezvoltarea personală a copiilor noştri, o cale sigură către SUCCES

Dezvoltarea personală a copiilor noştri, o cale sigură către SUCCES

Ioana-Corina Marcu,

Consilier Psihologic, Trainer, Autor

Contact – 0754.024.213

Web – ioanacorinamarcu.wordpress.com

                 – paradisulcopiluluitau.wordpress.com

Atunci când merge la şcoală, copilul se confruntă cu o nouă ipostază provocatoare căreia este de dorit să-i facă faţă. Noul mediu şi noile cerinţe pot genera în acesta sentimente de teamă şi nesiguranţă. Aceste trăiri pe de o parte pot împiedica şcolarul să-şi fructifice în mod optim capacitatea intelectuală, iar pe de altă parte pot fi un blocaj în drumul achiziţionării noilor informaţii.

Pentru a preîntâmpina nevoile psihologice ale copiilor, este necesar ca psihologii împreună cu părinţii şi cadrele didactice să oferim copiilor şansa de a se dezvolta armonios prin intermediul unor activităţi interactive. Acestea vor reprezenta un suport de bază în formarea mecanismelor gândirii, memoriei, imaginaţiei şi obţinerii siguranţei şi autonomiei afective.

Obiectivele dezvoltării personale şi emoţionale sunt: creşterea încrederii de sine, a creativităţii, a spontaneităţii, a adaptabilităţii, dezvoltarea gândirii critice, developarea unei atitudini responsabile în ceea ce priveşte capacitatea de a face alegeri şi de a se preocupa pentru propria evoluţie, reducerea problemelor emoţionale, de comunicare sau de comportament ale copiilor.

Psihologul este o persoană competentă care deţine în arsenalul său profesional o serie de tehnici şi cunoştinţe teoretice care pot ajuta copiii să devină conştienţi de sine ca persoană întreagă – cu senzaţii, corp, emoţii, gânduri, dorinţe, posibilităţi, să se accepte aşa cum sunt, să cunoască lumea  în mod real aşa cum este ea şi să ştie că au posibilitatea şi dreptul de a face alegeri în viaţa lor. Astfel, copiii pot creşte armonios şi sănătos, fără a întâmpina blocaje în drumul lor spre maturitate.

Beneficiile copilului sunt pe termen lung. Cele mai importante beneficii sunt: încredere în sine şi independenţă, gândire de tip ”Eu pot!”, conduite tolerante şi disponibilitate spre cooperare, armonizarea propriile nevoi cu cele ale grupului, exprimare emoţională deschisă, spontană şi autentică, capacitate de analiză critică şi rezolvare de probleme şi dezvoltarea creativităţii.

Programul educaţional de dezvoltare şi valorificare a resurselor cognitive,afective şi sociale ale copilului intitulat Eu pot să reuşesc!” se adresează mai multor categorii de vârstă, şi anume,  4-8 ani, 9-11 ani şi 12-15 ani. Grupele de varsta se pot extinde si dincolo de varsta de 15 ani, adresandu-se adolescentilor si tinerilor!

De asemenea, la cerere, se poate forma un grup de informare şi dezvoltare personală pentru părinţi care vor viza discuţii în ceea ce priveşte evoluţia copiilor, lărgirea bagajului de informaţii despre educaţia copiilor, cunoaşterea psihologică a nevoilor acestora, gestionarea adecvată a posibilelor dificultăţi de relaţionare părinţi-copii, trasarea limitelor, stabilirea cadrului emoţional, comunicarea autentică şi asertivă, inteligenţa emoţională etc. Prin aceste ateliere părinţii beneficiază de suport emoţional, descoperă moduri în care îşi pot înţelege mai bine problemele şi sentimentele, îşi rezolvă conflictele relaţionale, testează diverse soluţii de rezolvare a problemelor lor  astfel încât aceştia devin în mod real mai disponibili pentru copiii lor.

Drum bun spre implinirea idealurilor voastre!

 

 

Categories: Psihologie

Write a Comment

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*