Studiu experimental privind dezvoltarea intelectuală a copiilor

Studiu experimental privind dezvoltarea intelectuală a copiilor

Motto: “ Copiii sunt mesajele vii pe care le trimitem unor vremuri ce nu le vom vedea.”

(John W. Whitehead)

Ideea realizării acestei cercetări mi-a venit în timp ce observam spontan comportamentul de joc al copiilor din jurul meu. Adesea aceştia mi-au creat impresia că sunt cu mult mai dezvoltaţi intelectual decât eram eu când aveam vârsta lor sau decât ştiam din poveştirile părinţilor mei.

Studiul prezent îşi propune să demonstreze faptul că dezvoltarea intelectuală a copiilor se realizează mai repede în zilele noastre decât credea Jean Piaget. Acest lucru se datorează influenţelor socio-culturale ale societăţii contemporane, care sunt mult mai complexe şi mai solicitante astăzi decât acum 50 de ani. Am ales ca obiect de cercetare al studiului meu achiziţionarea reversibilităţii şi implicit conservarea greutăţii solidelor. Astfel am demonstrat faptul că acestea se achiziţionează mai devreme cu 1-2 ani. Studiul s-a bazat pe un experiment realizat pe un lot de 21 de subiecţi şi a pus în evidenţă evoluţia intelectuală precoce a copiilor supuşi cercetării. De asemenea, studiul arată că nu există o condiţionare a nivelului dezvoltării cognitive de către performanţele şcolare obţinute de copii. Rolul cel mai important pare a fi jucat de mediul social. Teoria lui Jean Piaget are nevoie de o reactualizare pentru că solicitările şi influenţele socio-culturale de acum 50 de ani au fost depăşite de cele din prezent.

Citeşte aici mai multe detalii despre acest studiu.

Cabinet Individual de Psihologie

Consilier Psihologic, Ioana Corina Marcu

Autor carte ‘IUBIREA, dincolo de luna de miere…’, edit.SPER, 2012;

ioanacorinamarcu@yahoo.com;

ioanacorinamarcu.wordpress.com;

Contact: 0754/024.213;

Categories: Psihologie

Write a Comment

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*