Cum il invatam pe copil managementul timpului?

Cum il invatam pe copil managementul timpului?

Managementul timpului reprezinta o abilitate necesara in practicarea oricarei profesii. Majoritatea elevilor nu reusesc sa invete cum sa-si organizeze sau sa-si valorifice timpul, intr-un mod cat mai productiv. Din aceasta cauza, auzim destul de des, de la copiii nostri, expresia „Voi face mai tarziu!”. Aceasta amanare a actiunilor devine o problema serioasa, pe masura ce copiii incep sa aiba tot mai multe responsabilitati si tot mai multa putere asupra organizarii timpului.

De asemenea, lipsa de organizare a propriului timp se rasfrange, implicit, asupra celorlalte domenii din viata elevului. Lipsa de structurare a materialului de invatat si realizarea temelor in ultimul moment il impiedica pe copil sa-si utilizeze toate resursele la maxim datorita crizei de timp.

Iata cateva recomandari eficiente prin care ii putem invata cum sa-si organizeze timpul:

  • Este important sa aflam ce se afla in spatele expresiei „Voi face mai tarziu!”, ce anume cauzeaza amanarea actiunii. De multe ori, copiii ajung sa tergiverseze indeplinirea sarcinilor datorita faptului ca ei au prioritati diferite fata de parinti. In topul prioritatilor se afla jocul. In acest caz, una dintre solutii poate fi: cresterea importantei sarcinii prin conectarea cu un privilegiu sau cu o activitate ce-i face placere copilului si ar dori sa o realizeze cat mai des. De exemplu, dupa ce copilul isi finalizeaza temele, se poate juca cu jucaria preferata. Invata de asemenea, ca privilegiile se castiga prin prestarea comportamentelor responsabile.

 

  • O alta cauza a amanarii sarcinilor si a organizarii defectuoase a timpului de lucru, este determinata de negativitatea copiilor „Nu stiu sa fac!”. Totusi, de cele mai multe ori, copiii au resursele necesare pentru indeplinirea sarcinilor, dar supraevalueaza valoarea sarcinii si subevalueaza propriile capacitati. In aceasta situatie, daca parintele realizeaza sarcina in locul copilului, ii da de inteles ca intr-adevar nu este capabil sa se achite de activitatile sale.

 

  • E indicat sa-l ajutam altfel. De exemplu daca este vorba de o sarcina complexa, il vom invata sa o segmenteze in sarcini simple, identificand pasii ce duc la finalizare (curatirea camerei-strangerea jucariilor, asezarea lor pe raft, ordonarea hainelor, etc.).  Copilul trebuie sa se concentreze asupra unei singure sarcini: atunci cand ordonezi hainele nu te opresti sa strangi jucariile. Aceste cunostinte se aplica apoi in realizarea temelor scolare.
Categories: Sfatul Medicului

Write a Comment

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*