Cu o carte schimbă o viaţă

Cu o carte schimbă o viaţă

World Vision România continuă eforturile de facilitare a accesului la educaţie pentru copiii din mediile rurale defavorizate, prin lansarea campaniei „Cu o carte schimbă o viaţă”. Campania se va derula în intervalul 4 martie – 31 mai 2013 şi are ca principal obiectiv dotarea bibliotecilor din 53 de comunităţi rurale cu cel puţin 15.000 de cărţi, reprezentând literatură beletristică, enciclopedii şi lucrări de specialitate.

Demersul World Vision România poate fi susţinut atât prin donaţii financiare pe site-ul organizaţiei, în secţiunea dedicată campaniei – www.worldvision.ro/cartipentrucopii, cât si prin donaţii de cărţi în librăriile partenere din Bucureşti – librăria Cărtureşti (Verona, Muzeul Țăranului Român, AFI Palace Cotroceni), librăria Mihai Eminescu din Piaţa Universităţii şi libraria Bastiliei din Piaţa Romană. Cărţile colectate în campanie, dar şi cele achiziţionate cu ajutorul donaţiilor on-line vor completa bibliotecile a 53 de şcoli din judeţele în care World Vision România derulează activităţi şi proiecte – Iaşi, Vaslui, Ialomiţa, Vâlcea, Dolj, Cluj şi Constanţa, astfel încât peste 15.000 de copii vor avea posibilitatea de a cunoaşte beneficiile lecturii.

Conform studiilor derulate de organizaţie, accesul la lectură al elevilor din mediul rural este scăzut, această situaţie fiind cauzată şi de faptul că, la sate, şansele de a avea o bibliotecă, chiar şi şcolară, sunt foarte mici. Potrivit datelor Ministerului Educatiei, în 2010 doar un sfert din unităţile şcolare din România erau dotate cu o bibliotecă. Acest aspect este cu atât mai îngrijorător, cu cât accesul la lectură are un efect major asupra dezvoltării intelectuale a elevilor. Spre exemplu, un studiu derulat de sociologii americani, pe parcursul a 20 de ani, în 27 de ţări, arată că un copil care a crescut într-o casă cu o bibliotecă de 500 de cărti ajunge să aibă un nivel de educaţie similar cu acela pe care l-ar fi dobândit dacă ar fi avut părinţi cu educaţie universitară.
„Din păcate, în multe dintre satele din România, accesul copiilor la lectură este foarte scăzut. Bibliotecile din cadrul instituţiilor de învăţământ din mediul rural sunt, de cele mai multe ori, slab dotate, iar lipsa resurselor materiale împiedică familiile copiilor să le cumpere acestora măcar cărţile şcolare. De aceea, am decis să continuăm eforturile de facilitare a accesului la lectură şi lansăm un apel către toţi cei care văd mesajul nostru să doneze pe site-ul fundaţiei în secţiunea dedicată campaniei  – Cu o carte schimbă o viaţă”, a declarat Adela Fundulea, Marketing Manager World Vision România.
Iniţiativa „Cu o carte schimbă o viaţă” vine ca o continuare a campaniei „O carte pentru un copil, o şansă pentru mai departe” derulată de organizaţie în parteneriat cu UPS România în intervalul noiembrie 2012 – ianuarie 2013, prin care 3.000 de elevi din mediul rural au beneficiat de cărţi.
Totodată, campania „Cu o carte schimbă o viaţă” face parte din suita de acţiuni prin care World Vision România facilitează accesul copiilor la educaţie formală şi informală şi reduce rata abandonul şcolar. Prezenţa fundaţiei în comunităţi pe o perioadă de lungă durată oferă şanse copiilor la o viaţă mai bună prin programe de dezvoltare comunitară durabilă.

 

Categories: Stiri din educație

Write a Comment

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*