Părinți de succes: Întrebări privind înscrierea copilului în clasa zero (I)

Părinți de succes: Întrebări privind înscrierea copilului în clasa zero (I)

Părinții, în numeroase momente ale responsabilității lor privind educația propriilor copii, sunt puși în fața faptului de a alege calea care ar trebui să asigure celui mic obținerea celor mai bune performanțe în viitor. Dacă, la vârsta grădiniței, căutarea unei instituții educative implică timp și un mare consum emoțional din partea părinților, pasul ulterior, trecerea copilului la  mediul școlar (mai precis, clasa pregătitoare) este și mai greu, susține Georgeta Pânișoară, cadru didactic universitar la Facultatea de Psihologie și Știintele Educației și consultant la performante.ro.

Întrucât tranziția unui copil de la grădiniță la clasa zerocreează frământări, incertitudini, întrebări pentru mulți părinți, este bine ca aceștia să fie atenți la îndrumările oferite de specialiștii în domeniu, pentru ca această etapă să fie depășită cu succes.

Prin urmare, potrivit cadrului didactic universitar Georgeta Pânișoară, în primul rând, un părinte de succes trebuie să fie atent ce decizie va lua în cazul în care cel mic nu are exact vârsta cerută de intrarea în clasa pregătitoare, dar caracteristicile sale generale depășesc media definită. “Ca urmare este posibil ca el sa facă față cerințelor clasei pregătitoare chiar dacă are cinci ani și jumătate. Important este să decidem dacă dezvoltarea respectivă este suficient de echilibrată, dacă micuțul este gata să susțină cuantumul crescut de efort pe o perioadă de timp îndelungată și la cotele la care o fac copiii cu o jumătate de an sau un an mai mari decât el, explică Georgeta Pânișoară.

Un alt aspect important ce ar trebui avut în vedere când se ia decizia ca cel mic să treacă în mediul școlar este dezvoltarea emoțională a micuțului. O gestionare incorectă a acestui atribut ar putea fie să producă copilului probleme la nivelul stimei lui de sine, fie i-ar putea spori acestuia ambiția.

Rol important în ecuația discutată îl are învățătoarea/profesorul pentru învățământ primar, motiv pentru care părinții nu ar trebui să precupețească vizitele la școala unde se dorește a fi dus copilul, discuțiile cu viitorul cadru didactic, precum și atenția acordată conduitei acestuia sau concepției sale pedagogice. Etapa este foarte importantă, deoarece dacă un învățător va încerca să-și transforme micuții de la clasa pregătitoare în   ”soldăței” care să asculte fără crâcnire, în loc să le dezvolte dragostea de școală, creativitatea și dorința de a se implica liber în tot ce înseamnă procesul instructiv-educativ, vor fi nevoie de mullți ani pentru a schimba atitudinea celui mic față de școală.

Totodată, cadrul universitar Georgeta Pânișoară explică de ce părinții de succes nu ar trebui să apeleze la recomandările cunoscuților pentru a alege cadrul didactic căruia îi va delega educația copilului în perioada de tranzițiea de la grădiniță la mediul școlar. Astfel, cei cunoscuți ar putea avea alte criterii de apreciere a activității unui profesor, iar decizia lor ar putea fi luată în baza unor indicatori, total diferiți de cei ai părinților respectivi, ceea ce nu ar aduce rezultatul scontat în educația micuțului.

Sursa: http://www.dcnews.ro/2013/03/parinti-de-succes-intrebari-privind-inscrierea-copilului-in-clasa-zero-i/

Categories: Stiri din educație

Write a Comment

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*