Pot şcolile să supravieţuiască în era informaţională?

Pot şcolile să supravieţuiască în era informaţională?

Un număr tot mai mare de universităţi online redefinesc ideea de educaţie. Însă, ce înseamnă acest lucru pentru instituţiile tradiţionale? Dacă preferi o educaţie de rang înalt, însă nu ai suficient timp pentru a urma cursurile unei univeristăţi, există acum o alternativă, relatează Bbc.co.uk.

În luna noiembrie, fundaţia Bill şi Melinda Gates a investit un milion de dolari în edX, cea mai mare iniţiativă de studiu online din întraga lumea. Fondată de Harvard şi MIT, edX se mândreşte cu un număr tot mai mare de “cursuri masive online” (MOOC), care au drept scop crearea de versiuni virtuale ale unei educaţii de prim rang pentru sute de mii de participanţi.

Până în 2013, edX va oferi o selecţie de cursuri online complete şi gratuite de la mai multe universităţi precum Harvard, MIT, Berkeley şi de la Universitatea din Texas.

O platformă care nu a fost creată pentru a realiza profit, edX este descrisă ca fiind “viitorul educaţiei online: pentru oricine, oriunde, oricând”. Totuşi, viitorul începe deja să fie mult prea aglomerat.

Un rival important este Udacity, un alt furnizor gratuit de educaţie digitală superioară, a cărei existenţă a fost inspirată de către înscrierea a 160.000 de studenţi la Cursul Introductiv în Educaţia de Rang Inalt la Standford.

Sau, poţi alege Coursera, care a fost lansată imediat după Udacity, iar astăzi se laudă cu aproximativ două milioane de persoane care s-au înscris la cursurile furnizate de 33 dintre cele mai importante universităţi.

Între timp, alte exemple, cum ar fi Academia Khan, au furnizat instrucţiuni la zeci de milioane de autodidacţi doritori, fără a menţiona şi miliardul de vizualizări, o cifră subliniată anul acesta în cadrul discuţiilor TED.

În domeniul online, apetitul global pentru studiu devine o forţă puternică. Aşa cum spune autorul şi guru digital Clay Shirky într-o postare recentă pe blogul său, care a fost extrem de dezbătută, educaţia este perturbată de către “o nouă poveste care rearanjează percepţia oamenilor privind posibilul”.

“Posibilitatea ca MOOC să reziste nu constă în înlocuire”, observă Shirky, “ci mai degrabă este ideea că educaţia poate fi disociată”. La fel ca în multe alte domenii, de la transmisii TV şi ziare la jocuri şi cumpărături, tehnologia nu promite să înlocuiască instituţiile mai vechi, ci să elimine pachetele pe care acestea le ofereau la un moment dat, furnizând părţi specifice din acestea, la o scară şi la un preţ inegalabil de ordinea veche.

 

Categories: Stiri din educație

Write a Comment

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*