STUDIU UNICEF. Unul din cinci copii români nu merge la grădiniță

STUDIU UNICEF. Unul din cinci copii români nu merge la grădiniță

Rata abandonului școlar în România a crescut în ultima perioadă, în România, spune ministrul Educației, Remus Pricopie, acest lucru datorându-se diminuării bugetului educației. „Abandonul şcolar a înregistrat un trend descendent, de la 18 la sută la 15 la sută în 2009, pentru ca în 2010-2011 să crească din nou, ajungând la 16 la sută. Suntem pe un uşor trend ascendent, întrucât, în acea perioadă, bugetul educaţiei a avut cel mai mult de suferit. Ţinta este ca în 2020 să ajungem spre 11 la sută”, a declarat ministrul, cu ocazia lansării studiului „Toţi copiii la şcoală până în 2015. Iniţiativa globală privind copiii în afara sistemului de educaţie” – elaborat, în parteneriat, de Ministerul Educaţiei, Ministerul Muncii, Institutul Naţional de Statistică, Institutul pentru Ştiinţe ale Educaţiei şi UNICEF. Potrivit realitatea.net, România a stabilit ca obiectiv scăderea ratei elevilor din sistemul de educaţie şi formare ce părăsesc timpuriu şcoala la 14,8% până în 2014.

Studiul, făcut în perioada 2005- 2009, arată că în anul 2009 aproximativ 20% din numărul total al copiilor de vârstă preşcolară (3-6 ani) nu mergeau la grădiniţă, 8% (peste 65.000 de copii) din numărul total al copiilor de vârsta învăţământului primar (7-10 ani) nu frecventau şcoala, în timp ce peste 5% (peste 50.000) din numărul total al copiilor de vârsta învăţământului gimnazial (11-14 ani) erau în aceeaşi situaţie.

Datele arată că băieţii din ciclul primar prezintă o rată a abandonului şcolar mai mare, în timp ce, în cazul fetelor de aceeaşi vârstă, riscul este reprezentat, mai degrabă, de nefrecventarea totală a şcolii.

Proporţia copiilor de vârsta învăţământului primar care nu frecventează şcoala, în funcţie de vârstă, atinge nivelul cel mai ridicat la 7 ani. Dacă numărul copiilor de vârsta învăţământului gimnazial care nu merg la şcoală a scăzut uşor în intervalul analizat, numărul copiilor de vârsta învăţământului primar aflaţi în această situaţie a crescut de la 3,33% la 6,48%, arată aceeaşi cercetare.

 

Categories: Stiri din educație

Write a Comment

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*